بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی خصوصی بینا در منطقه شرق کشور همزمان با اولین روز هفته دولت نخستین بیمارستان خصوصی چشم پزشکی شرق کشور (بینا) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد افتتاح شد.

بیمارستان بینا در هفت طبقه، با زیربنای 9 هزار و 500 متر مربع و با 500 میلیارد ریال هزینه ساخته شده و دارای 32 تخت، شش اتاق عمل جراحی، دو اتاق عمل لیزر و خدمات تخصصی چشم پزشکی است.
این بیمارستان ظرفیت مناسبی برای ارائه خدمات به گردشگران سلامت است که از مناطقی همچون کشورهای حاشیه خلیج فارس، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان به مشهد سفر می  کنند.
فعالیت این بیمارستان برای 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

علیرضا اسماعیلی (مدیرعامل بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی بینا) ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی بینا که توسط بخش خصوصی در زمینی با زیربنای 2500 متر در 7 طبقه و با بودجه 50 میلیارد تومانی ساخته شده است در روز جمعه 2 شهریور ماه 97 و همزمان با آغاز هفته دولت و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح می‌شود.

وی افزود: زمین این مرکز درمانی در دی  ماه سال 91 خریداری شد و کار ساخت آن از آبان ماه سال 92 آغاز شد و ظرف مدت 5 سال کار ساخت این مرکز درمانی به طول انجامید؛ البته قرار بود این مرکز در دهه فجر سال 96 افتتاح شود و تاخیر 8 ماهه آن به علت مشکلات ارزی و تحریم‌ها بود و در زمان معین بیش از 80 درصد اقدامات انجام شده بود.

مدیرعامل بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی بینا با بیان اینکه بالغ بر 700 ویزیت را در این مرکز درمانی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در این بیمارستان که اولین مرکز درمانی خصوصی چشم‌پزشکی شرق کشور 7 یونیت چشم‌پزشکی به‌صورت اتومات دایر شده و معاینه اولیه بیمار در این یونیت‌ها، فرد بیمار جهت درمان تحویل پزشک می‌شود و پیش از این دو مرکز تهران و شیراز دایر شده بود و مشهد در کنار این مرکز درمانی، بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی خاتم‌الانبیاء(ص) را هم دارد که مربوط به بخش دولتی است.

اسماعیلی با اشاره به تجهیزات درمانی این مرکز درمانی، تصریح کرد: تعداد 32 تخت در 8 اتاق عمل جراحی و لیزر دایر شده است و تعداد 19 اتاق بستری در بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی بینا داریم که از این تعداد 5 اتاق یک تخته و 14 اتاق دو تخته است و امکانات درمانی در حد استانداردهای روز و درجه یک جهان است.

وی تاکید کرد: برنامه ویژه‌ای در بحث توریست درمانی و گردشگری سلامت داریم و پیش‌بینی ما این است که بیش از 40 درصد مراجعه‌کنندگان گردشگران سلامت باشند.

مدیرعامل بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی بینا با اشاره به اینکه تمامی ابنیه و تجهیزات این مرکز درمانی ایرانی است، گفت: بیش از 70 درصد این تجهیزات ایرانی بوده و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، به این فرمان معظم‌له توجه ویژه شده است و 30 درصد مابقی به علت ضعف موجود کشور در حوزه تجهیزات تخصصی چشم‌پزشکی بوده است.

اسماعیلی گفت: هزینه خدمات تعرفه‌های مصوب بخش خصوصی بوده و با تمامی بیمه‌ها قرارداد منعقد شده و خدمات ویژه نیز به مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) ارائه می‌شود و در بخش ارزیابی تخفیف‌های صفر تا 100 درصدی لحاظ می‌شود تا هیچ بیماری به دلیل مسائل مالی از درمان باز نماند.

در این نشست نفیسه یعقوبی، رئیس هیئت مدیره بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی بینا، اظهار داشت: هر عمل چشمی در ایران قابل انجام است و کشورمان یکی از کشورهایی بوده که برترین متخصصان و جراحان چشم‌پزشکی جهان را دارد.

وی افزود: در این مرکز درمانی 6 اتاق عمل با تجهیزات نانو و دستگاه‌های روز چشم‌پزشکی با آخرین دانش‌ها و تخصص‌های روز دنیا برای بیماری‌های قرنیه، آب مروارید و دیگر بیماری‌های چشمی فراهم است و هم رده با بیمارستان‌های مجهز و روز دنیا است.

همچنین علی‌اصغر انجیدنی، معاون نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: 70 درصد تخت‌های بستری مشهد خصوصی و 30 درصد دولتی است و خدمات مراکز خصوصی زیر نظر این دانشگاه ارائه می‌شود و تمامی بخش‌های بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی بینا مورد تایید است.

وی افزود: اورژانس بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی بینا مشکل بیماران غرب مشهد را برطرف می‌کند و نیازی به حضور در بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) نیست.از ابتدای شهریور ماه 97 تنها بیمارستان‌هایی که دارای ipdهای لازم و قانونی را دارند مجوز پذیرش گردشگران سلامت را دارند و تاکنون ipd تعداد 12 بیمارستان خصوصی مشهد تایید شده است.

انجیدنی گفت: در بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) 125 تخت و در بیمارستان بینا 32 تخت و در مجموع 157 تخت در دو مرکز درمانی تخصصی چشم‌پزشکی مشهد فعال است و با توجه به اینکه اکثر بیماران چشم به‌صورت سرپایی مداوا می‌شوند نیازی به افزایش تخت‌ها نیست.کلینیک ویژه بانک چشم مشهد در داخل دانشگاه دایر شده در روز عید سعید قربان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح می‌شود و پس از آن افتتاح بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی بینا را با حضور مقام عالی وزارت خواهیم داشت.

http://www.ehbina.com